FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie Studenckie Koło Naukowe InnTrans - www.inntrans.ps.pl 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
Tiry na tory - pierwsza trasa w 2007 roku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Studenckie Koło Naukowe InnTrans - www.inntrans.ps.pl Strona Główna -> Dyskusja pozaplenarna... ;)

Dzieciak




Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gryfice

PostWysłany: 22-12-2006 11:59:56    Temat postu: Tiry na tory - pierwsza trasa w 2007 roku
 
Ciężarówki rozjeżdżające polskie drogi będą przewożone koleją. Kilkanaście
tysięcy ciężarówek przemknie po torach na trasie pomiędzy Litwą a Niemcami -
zapowiada "Metro".

To właśnie tiry powodują największą liczbę wypadków, niszczą środowisko
przez wydalane ogromne ilość spalin i hałas, a do tego niszczą drogi, które
są później w opłakanym stanie. Chcemy to zmienić - mówi Sławomir Sadowski z
Ministerstwa Transportu. Dlatego wzorem Szwajcarii w ramach ministerialnego
programu "Tiry na tory" do 2013 roku w Polsce zostanie uruchomionych kilka
połączeń kolejowych pomiędzy polskimi granicami.

To po nich specjalnymi wagonami niskopodłogowymi będą przewożone całe
zestawy samochodów. W tym czasie kierowcy będą odpoczywać w wagonie-kuszetce
doczepionym na końcu składu. Niemożliwie? Tak może się wydawać, bo o tym
projekcie mówi się co najmniej od kilku lat, ale teraz już wiadomo, że
pierwsza taka linia zostanie uruchomiona w połowie 2007 roku.

Na początek na 700-kilometrowej trasie Rzepin - Suwałki będzie kursował w
obie strony jeden pociągi PKP Cargo. Zabierze ze sobą w jedną stronę ok. 40
ciężarówek. Rocznie będzie można przewieźć w ten sposób kilkanaście tysięcy
ciężarówek. Jeśli pomysł się sprawdzi, PKP Cargo kupi kolejne wagony.

- To będzie bardzo ekologiczny i bezpieczny transport - zachwala pomysł
Andrzej Massel z Centrum Naukowo-Technicznego Kolejnictwa w Warszawie.
Eksperci jednak szacują, że takie rozwiązanie będzie nieopłacalne. -
Wszelkie analizy wskazują, że taki transport będzie bardzo drogi. Lepiej
przewozić same towary, a nie samochody - twierdzi Janusz Piechociński z
zespołu doradców gospodarczych Tor.

W uchwalonym w miniony piątek przez Sejm budżecie na 2007 rok na realizację
programu posłowie wygospodarowali 50 mln zł, resztę dopłaci UE. Do 2013 roku
na program dostaniemy 109 mln euro.- To się w efekcie opłaci. Oszczędzimy na
przykład na ciągłej naprawie dróg. Zyska też środowisko - przekonuje
Sławomir Sadowski.

Pozdrawiam Dzieciak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Studenckie Koło Naukowe InnTrans - www.inntrans.ps.pl Strona Główna -> Dyskusja pozaplenarna... ;)
Strona 1 z 1

Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
Skocz do:  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Skin Created by: Sigma12
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin